Pred PKP: Napredujejo podjetja, ki se danes zavedajo, da bo leta 2030 zmaga na njihovem trgu odvisna od dobre uporabe podatkov

Pogovor z Milanom Dragićem iz Bisnode South East Europe

Milan Dragić je področni direktor v Bisnodu South East Europe in ima bogate izkušnje z delom v mednarodnih IT-podjetjih na trgih srednje in jugovzhodne Evrope, kjer že skoraj 20 let deluje na področju upravljanja in poslovnega razvoja. Na Poslovni konferenci Portorož bo sodeloval v razpravi o inovativnosti v podjetjih in trendih v inoviranju.

Kakšne trende v inoviranju podjetij zaznavate? V katero smer gredo podjetja zadnje čase?

Opažamo, da se direktorji podjetij že večinoma zavedajo koristi, ki bi jih lahko dosegli z izboljšanjem upravljanja obdelave podatkov. Tudi nove tehnologije, ki podpirajo zbiranje in analizo podatkov, postajajo bolj dostopne poslovnemu svetu in ponujajo nove zmogljivosti ter primere uporabe podatkov, ki jih ima podjetje. Podjetja danes vlagajo v te nove tehnologije, s katerimi si pomagajo pridobiti več dodane vrednosti iz podatkov. Pričakujemo, da bo v prihodnosti teh vlaganj le še več. V Bisnodu že tri desetletja pomagamo podjetja opremiti z najučinkovitejšimi orodji za uspeh. Z rešitvami, ki temeljijo na analitiki podatkov za naložbe, upravljanju tveganj in bonitetnih informacijah, soustvarjamo prihodnost vse bolj digitaliziranih in avtomatiziranih procesov.

Kako je z naložbami v inovacije v regiji?

Opažamo, da so mladi v regiji začeli odkrivati nove možnosti, ki jih ponuja hitro napredujoča tehnologija. Vse pogosteje odpirajo nova podjetja, razvijajo inovativne digitalne rešitve in celo ponujajo storitve nekaterim najboljšim IT-podjetjem na svetu. Ta nedavni razvoj ustvarja novo gospodarstvo, ki je odprto, konkurenčno in ima svetovni potencial. Med inovativne startupe v regiji sodijo, na primer, Outfit7, Viberate, Gjirafa, Nordeus in Koola.

Na splošno lahko rečemo, da je v regiji še precej prostora za napredek v inovacijah, je pa vse skupaj seveda povezano z naložbami. Vlaganja v raziskave in razvoj v regiji še ne dosegajo povprečja Evropske unije, vendar je v zadnjih letih mogoče opaziti pozitiven trend na tem področju. Napovedujemo, da bodo v prihodnosti podjetja v regiji čedalje več sredstev vlagala v inovativno rabo množičnih podatkov, s čimer si bodo pridobila prednost na trgu.

So podjetja »radodarna« pri denarju, ki ga namenjajo za to, ali zategujejo pas? Oziroma kakšni so trendi?

Lahko govorimo o naložbah v analitiko podatkov. Po naših informacijah bodo podatki preoblikovali trg delovne sile, spreminjali vlogo posameznih zaposlitev in ustvarjali široko potrebo po podatkovnih znanstvenikih. Toda če bodo podjetja želela spoznati priložnosti, ki jih podatki ponujajo, bodo morala videti še dlje od izzivov, s katerimi se na področju podatkov spopadajo danes, in sprejeti nove ovire. To seveda pomeni nove naložbe v prihodnosti, torej namenitev sredstev za podatkovne oddelke in razmislek o sodelovanju z zunanjimi podjetji, ki lahko postrežejo z najbolj natančnimi vpogledi in hitrimi učinki uporabe novih tehnologij.

Kateri so glavni izzivi, ki čakajo področje inovacij? Kaj pomeni napovedano ohlajanje za vložke, ki jih podjetja temu namenjajo?

Raziskave kažejo, da se pri rasti, inovacijah in nagovarjanju talenta bolje izkažejo podjetja, ki se ne zanašajo na občutek, temveč na uporabo podatkov. Pravilna obdelava podatkov namreč precej pripomore k obvladovanju tveganj, ki so ob morebitni krizi še toliko večja, ter znižuje stroške oziroma pomaga povečati prihodke. Rezultati analize, ki smo jo opravili pri Bisnodu, potrjujejo visoko stopnjo zrelosti slovenskega gospodarstva, kar pomeni, da so podjetja zdaj bolje pripravljena na morebitno novo gospodarsko krizo, kot so bila pred prejšnjo leta 2008. Podjetja, ki želijo napredovati in dosegati odličnost, se namreč zavedajo pomena nenehnega vlaganja v inovacije, tudi v negotovih časih. Zato napredujejo tista, ki se že danes zavedajo, da bo leta 2030 zmaga na njihovem trgu odvisna od tega, kako dobro bodo v lastno korist uporabljala podatke.

Komentar