(PKP) Kako bomo v prihodnosti oblikovali prostore iz naslanjača

»Na koncu tega predavanja ne boste vedeli, kaj je virtualno in kaj resnično,« je svoj govor na letošnji Poslovni konferenci Portorož začel Jean-Francois Chianetta, vodja in soustanovitelj Augmenta, podjetja, ki se ukvarja z virtualno resničnostjo.

Udeležencem konference je predstavil tri koncepte v virtualnem poslovanju, ki bodo zaznamovali prihodnjo izkušnjo nakupov. »Izdelki, prostor in ljudje. Vse to se bo mešalo med virtualnem in resničnim,« je povedal Chianetta.

Ko govorimo o mešanju virtualnega in resničnega, hitro začnemo govoriti o mešani resničnosti. V prihodnosti bo nekaj običajnega, da si kar iz domačega naslanjača pred seboj ogledamo izdelek, ki bi ga želeli kupiti. Želite novo vazo? Celotno vazo si boste lahko ogledali z vseh kotov samo s pomočjo mobilnega telefona. Dejstvo je, da se kupci lažje odločijo, če izdelek pred nakupom vidijo. In ogled od doma bo korenito spremenil spletno nakupovanje. Kupec bo potreboval samo pametni telefon in aplikacijo, ki bo modele izdelkov znala pokazati.

Podjetja takšno tehnologijo enostavno pripravijo za kupca. »Že danes mora veliko podjetji, za potrebe izdelave, pripraviti tridimenzionalni model izdelka. Tega pravilno obdelamo in kar naenkrat si ga lahko kupci ogledujejo,« je razložil Chianetta. Obstajajo pa še drugi načini. Izdelek lahko, potem ko je narejen, skeniramo in pretvorimo v virtualno obliko, s pomočjo oblikovalcev pa lahko pripravimo tridimenzionalni model tudi samo iz fotografij.

Vsak sam svoj notranji oblikovalec

Tako, kot lahko skeniramo izdelke, je že danes mogoče s pametno napravo skenirati prostor. Kje nam bo to prišlo prav? »Ko imaš prostor v modelu 3D, bo nakupovanje preprosto. Potrebujete novo televizijo? Aplikacija vam bo sama znala izračunati, koliko velik zaslon potrebujete. Podobno bo tudi z okni in pohištvom,« je Chianetta navdušil udeležence.

»Poglejmo nakup novega ogledala. S telefonom zajamemo prostor, v katerem je ogledalo. Aplikaciji povemo, da potrebujemo novo, in samodejno bo izračunala velikost in nam ponudila vsa ogledala, ki so dovolj velika za vgradnjo,« govornik razloži izkušnjo prihodnosti. In tako kot bomo lahko izdelke dodajali v virtualni svet, jih bomo lahko iz njega odstranjevali. Ko imamo prostor zajet v aplikaciji, bomo lahko iz virtualne različice naše sobe brisali pohištvo in izbirali novo. Tako bomo brez fizičnega premikanja pohištva sami oblikovali prostore. Medtem pa bomo staro pohištvo, ki bo prav tako zajeto, dali v spletni oglasnik, kjer ga bodo lahko preostali uporabniki aplikacije “preizkusili” pri njih doma.

Svetovno priznani oblikovalec pri nas doma?

Prav tako kot bomo izdelke in prostore dajali v virtualni svet, sodelovali bomo lahko z virtualnimi ljudmi. Pri tem ločimo dve vrsti pomoči. Pri eni gre za realne ljudi, ki nam pomagajo na daljavo, pri drugi na robote.

Če oblikujete sobo in potrebujete pomoč, boste lahko virtualno obliko sobe delili s komerkoli na tem svetu. Tako boste lahko oblikovalca vprašali, ali meni, da bo v tistem kotu resnično najbolj uporaben ravno tisti stol, ki ga hočete. »Predstavljajte si podobno stvar početi po telefonu. Nihče ne pozna mer vaših prostorov. S tem pa bo lahko vsak, ki mu bodo dopustili, vstopil v naše stanovanje in nam pomagal pri naših odločitvah,« razlaga Chianetta. »To bo pomenilo, da se bodo cene notranjega oblikovanja znižale in oblikovalci bodo postali dostopni vsem,« še doda.

Kako nam bodo pomagali roboti? Danes že poznamo tako imenovane chatbote, s katerimi se lahko pogovarjamo in nam pomagajo pri pridobivanju informacij. V prihodnosti pa se bomo lahko z njimi tudi pogovarjali po telefonu. S pomočjo mešane resničnosti pa se bo lahko robot pojavil pred nami. Razumeti je treba, da virtualni roboti ne bodo videti kot robot, ampak kot človek, s katerim se bomo pogovarjali. Chaianetta je udeležencem pokazal posnetek človeka, ki govori. Ko je povedal, da je bila celotna slika izdelana umetno, so bili poslušalci osupli. Človek je premikal ustnice in obraz kot vsaka resnična osebnost.

Virtualno in resnično se je že začelo mešati. “Če želite misliti vnaprej, se vprašajte, kako boste to tehnologijo vpeljali v svoj posel,” je sklenil Chaianetta.

Komentiraj